Zoekmachineoptimalisatie (SEO)
- Proces
- Website
- Marketing
Hoe kom ik hoger in de gratis Google resultaten?
Vanuit een van onze pijlers van online marketing is het advies is in de meeste gevallen als volgt: Start met het optimaliseren van de website, daarna zoekmachine optimalisatie en ga daarna pas actief aan de slag met Google ads.
Met zoekmachineoptimalisatie gaan we voor meer gratis verkeer, maar wel de juiste mensen. We denken hierin ook aan de zogenaamde ‘long-tail’. Belangrijk is dat je de kwaliteit van de pagina’s op jouw website steeds moet verbeteren. Als dienstverlener in de financiële sector of verkoper van producten kun je via verschillende manieren aan jouw bezoekers komen. Gericht op een specifieke dienst of product, een bepaald publiek, maar je kan ook gevonden worden op merk, EAN-code, productspecificatie, type gebruik of afname, type probleem, type oplossing etcetera. Aan ons de taak om al die lijntjes goed uit te stippelen en die bezoekers te overtuigen op de link naar jouw site te klikken.
Verschil SEO met SEA
Denk aan de lange termijn bij zoekmachine optimalisatie
In het digitale tijdperk is het voor veel bedrijven essentieel om goed vindbaar te zijn op internet. Als je bijvoorbeeld een autobedrijf in Stadskanaal of Emmen hebt, wil je dat potentiële klanten je kunnen vinden wanneer ze online zoeken naar ‘autobedrijf Emmen’ of ‘garage Stadskanaal’. Door middel van Zoekmachine Optimalisatie (SEO – Search Engine Optimization) kun je je website verbeteren zodat deze hoger scoort in Google en andere zoekmachines.
SEO levert op de lange termijn resultaten op. Het grote voordeel is dat je online vindbaarheid hiermee duurzamer is en niet afhangt van je advertentiebudget. Je kunt zoekmachineoptimalisatie dus zien als een investering voor de lange termijn. Zodra je hoge posities in zoekmachines bereikt, profiteer je blijvend van de voordelen zonder extra kosten voor elke klik.
Lokale zoekresultaten verbeteren
Lokale online marketing. Zoals wij dat bijvoorbeeld veel doen bij klanten in de regio Stadskanaal, Emmen, Assen. Je wilt publiek bereiken in een bepaalde regio. Dan spelen er allemaal nieuwe dingen mee. Ook had je landelijk misschien helemaal geen concurrentie van Bedrijf XYX, maar lokaal kan je er niet omheen. Zo kunnen we ook heel lokaal gericht de resultaten verbeteren. In Emmen, Ter Apel, Assen en Stadskanaal hebben we diverse campagnes opgezet om daar MKB ondernemers lokaal beter vindbaar te krijgen.
Op zoek naar een online marketingbureau?
We verbeteren de techniek, structuur, webteksten en alle externe factoren (verwijzende website, social media) die ervoor zorgen dat de zoekmachines jouw site belangrijker vinden dan die van de concurrent. Dat noemen we off page factoren. Ook geven we advies op het gebruik van de juiste domeinnaam.
We hebben het doel om de gebruiksvriendelijkheid (usability) te verbeteren en autoriteit (positiebepaling voor Google) van je website alsmaar te vergroten. Over de gehele breedte is het belangrijk de beste mix te zoeken tussen zoekmachine optimalisatie en conversie optimalisatie en vervolgens te starten met zoekmachine adverteren.
Samen met enkele experts in de markt bedienen wij landelijk onze klanten op hoog niveau. We beschikken over SEA- en SEO-experts met alle benodigde kennis om jouw website en Bing of Google-campagnes naar een hogere positie te tillen. Als je overweegt om online marketing uit te besteden, helpen wij je graag vanuit Ter Apel om jouw doelen te bereiken.
KIX 360 werkwijze
Zoals we onze werkwijze uitgebreid uitleggen is onderstaande afbeelding een goed voorbeeld hoe we heel gericht stap-voor-stap verbeteren.
Je kunt al instappen vanaf slechts €80,- per week (exclusief advertentiebudget).
Keuzestress?
Wij begrijpen heel goed dat het jargon wat we in ons vakgebied gebruiken soms lastig te begrijpen is. Ook wat de juiste keuze is want misschien wil je wel alles. Uiteindelijk mixen we de diensten voor elke klant of type opdracht. Geen opdracht of doelgroep is hetzelfde.
Voor de ene klant gaan we eerst bezig met de website, de andere met het bedenken van de juiste strategie, schrijve we content, verbouwen we de social media kanalen of starten we eerst met zoekmachine optimalisatie. Wat niet nodig is gaan we ook niet inzetten. We kiezen samen de juiste aanpak.